Řešení projektu

  1. přípravná fáze projektu

  2. Studium problematiky podpory výuky GIS a využití e-learningových metod. Zaměření především na systém ArcGIS firmy ESRI a jeho výuku na různých vzdělávacích institucích, na podpůrných a výukových stránkách firmy ESRI. Studiem odborné literatury.

  3. realizace výukového portálu

  4. Příprava podkladů pro výukový portál. Tvorba názorných příkladů a úkolů i s návodem na jejich zpracování. Doplnění textů grafikou a animacemi. Propojení se systémem Moodle. Příprava kurzů.

  5. realizace mapového serveru

  6. Zprovoznění mapového serveru doplňujícího projekt archeologického průzkumu, dokumentace, vizualizace a prezentace historických objektů na plošině Nazca v Peru.

  7. závěrečná fáze projektu

  8. Testování portálu. Konzultace výstupů projektu.



Účast na konferencích:

  • Sympozium GIS Ostrava 2009, Ostrava, 25.–28.1.2009
  • 18. kartografická konference, Olomouc, 30.9.–2.10.2009
    poster: Krejčí J., Zimová R.: Inovace výuky kartografie a GIS na Stavební fakultě ČVUT. In: Sborník 18. kartografické konference „Quo vadis, kartografie?“, 30.9. – 2.10.2009, Univerzita Palackého, Olomouc. Poster, abstrakt ve sborníku. foto
  • 18. konference GIS ESRI v ČR, Praha, 21.–22.10.2009
  • Sympozium GIS Ostrava 2010, Ostrava, 24.–27.1.2010
    poster: Cajthaml J., Krejčí J.,: Portál pro podporu výuky GIS


Literatura nakoupená z prostředků grantu:

  • Michael de Smith, Paul Longley, Michael F. Goodchild: Geospatial Analysis (2nd Edition), ISBN: 1906221980
  • Alberto Belussi, Barbara Catania, Eliseo Clementini, Elena Ferrari: Spatial Data on the Web: Modeling and Management, ISBN: 3540698777
  • Oliver Schabenberger, Carol A. Gotway: Statistical methods for spatial data analysis, ISBN: 1584883227
  • David O'Sullivan: Geographic Information Analysis, ISBN: 0471211761